Saturday, November 29, 2008

Symaskinsertifikat

Jeg har, etter å ha utsatt det i ett år, kjøpt nye gardiner. De må sys.

Jeg er heldig, Anita, Thomas sin venninne som jeg har stjålet (eller, vi deler på henne og hele hennes familie, de er FEM), har symaksin. Og den fikk jeg låne i går.
Men, i dag da jeg satt meg ned for å sy, ville ikke maskinen. Jeg var fristet til å skylde på ødelagt maskin og skrinlegge hele prosjektet, særlig etter telefonsamtaler som "du må tre den (tråden) i det første hakket" (???), og andre som spør om "foten" er nede... Men så kommer min kjære mann og spør om jeg trenger hjelp.

Han fikk det til! Han har symaskinsertifikat. Og når jeg spør hvor han har fått det fra(?!) mumler han ett eller annet om Røkke, båtsertifikater og svart sertifikatmarked....

2 comments:

Gro said...

Jeg tok symaskinsertifikatet i fjerde klasse. Hvis det var det som fikk mannen til å hjelpe deg med symaskinen er jeg imponert. Prøven gikk ut på å sy etter en linje på papir.

maja said...

Han vil ikke ut med mer, så ikke vet jeg....