Thursday, December 20, 2012

Kjøpefest og påfølgende juleuhygge

I går handlet jeg inn, intet mindre enn, 15 julegaver som guttene skal gi til venner. Jeg kjente at jeg ikke var helt komfortabel med det. Rett tilbake til den jula jeg var rasende helt til påske uten helt å skjønne hvorfor helt til jeg forstod at det hadde med overforbruket å gjøre (mitt eget, altså), og at jeg sannsynligvis kom til å ha like utrivelige julefeiringer som den i hele mitt liv med mindre jeg tok noen noen grep.
Så gjorde vi det. Tok grep. Og så ble jul hyggelig igjen. Men i går kom den snikende den der følelsen av at dette ikke har noe med jul å gjøre, all den handlingen, all emballasjen og visakortene som går varm.

Men istedenfor å være sur helt til påske har jeg lagt en plan for neste år!

2 comments:

Lisa said...

Her har vi droppet julegaver blant vennene i år, det blir en felles kinotur i romjula i stedet, det blir nok mye artigere.

maja said...

Ja, vet du hva, Lisa, det var akkurat det jeg tenkte å foreslå til neste år. Du ligger, som vanlig, ett hode foran meg.