Saturday, February 27, 2010

Identitetskrise


Det finnes en test på nett (jeg har ikke linken), eller, det finnes MANGE tester på nett, men i en av dem kan man finne ut HVEM man er i Mumidalen.
Jeg har i alle år identifisert meg med Lille My. Jeg ble kalt Lille My på folkehøyskolen, (og jeg skjønner hvorfor), og tanken på at jeg var noen andre i Tove Jansons univers har ikke falt meg inn!
Helt til jeg tok denne testen (som jeg hadde en murrende følelese av at jeg burde la vær, jeg var redd jeg ville bli Mumimamma).

SNUSMUMRIKEN

Kan man gå fra å være Lille My til å bli Snusmumriken på et øyeblikk? Eller er Snusmumriken bare en voksen utgave av Lille My?
(Det er et par uker siden jeg tok denne testen, så det verste sjokket har lagt seg, og jeg kjenner jeg begynner å forsone meg med denne ny meg, jeg trøster meg bare med at jeg ikke ble Hufsa, som jeg følte meg som for ei tid tilbake)

10 comments:

Kamilla said...

Jeg tror nok ikke testen er helt på jordet. Du VAR Lille My, men du er det ikke nå lenger (Tror kanskje det skjedde omkring da du fikk barn. Er spent på hva som skjer med meg, går jeg kanskje fra å være Gollum til å bli Treebeard i Ringenes Herre?). Likevel tror jeg at hvis dere har en Snusmumrik i familien, så er det Brage:)

Kamilla said...

I Mummidalen ble jeg forøvrig Snorken. Jeg husker ikke Snorken. Men han er visst en smart, ung mann.

maja said...

Ja, jeg tror også Brage er en Snusmumrik, og nå er mamma her og hun sier han er identisk med meg da jeg var lita, så det er kanskje ikke helt på jordet dette.

Du er Snorken!

Lisa said...

Lille My, du?!
Nei, der vil jeg heller gå for den noe drømmende Snorkfrøken gitt.

Kamilla said...

Men hvem ER Snorken?

Lisa said...

Snorken er broren til Snorkfrøken, han er en liten nerd som trives best for seg selv. Og driver med oppfinnelser, han er veldig smart, men også litt fjern. I boka "Kometen kommer", møter Mummitrollet Snorken og Snorkfrøken for første gang.

maja said...

Lisa: Du er Hemulen!

Kamilla: Skjønner du? Snork, altså

Lisa (igjen): Takk! Jeg ville være henne, men det nyttet ikke hvor mange ganger jeg tok den testen. Hun blir jo tatt vare på av alle og enhver, og bare suller seg gjennom livet i en blomstereng!

Lisa said...

Hemulen? Han er da litt mer interessert i planter enn det jeg er....?

Kamilla said...

Da er jeg fornøyd med å være Snork:)

maja said...

Lisa: Han er spesialist. det er du. Bare at du er det på det meste. Han på blomster. Og Hemulen er dessuten litt fraværende, det er du for tiden. Fra Trondheim. På Kløfta, er du kanskje noen andre, men da må du spørre dem som er der.