Thursday, February 4, 2010

Tidsbegrep og Tante Død

Odin hører ikke så godt. I dag skjønte jeg det litt bedre.
Det har vært karneval i barnehagen, invitasjonen kom fra Selveste Kong Vinter. Det lå i kortene at Tante Tø skulle komme med kosten sin å feie bort snøen, selv om hun ikke var invitert.
I ettermiddag, da guttene kom med rødnebbternenebbet over skuldra og vinterflaggermusørene i handa og vi spurte om det hadde vært en bra dag svarte Odin; "Tante Dø kom for hente Kong Vinter!"
Skrekkdag i barnehagen...

Litt senere kunne han fortelle meg at det er cirka fem minutter fra mandag til torsdag.
Jeg er enig med ham, det kjennes sånn innimellom!

3 comments:

Hanne said...

Som jeg koser meg her inne med dine skriverier, og med dine barns superfine refleksjoner :-)

God helg!

Kamilla said...

Tante Død! Det er spenstig med steinerbarnehage:)

Dette fikk meg til å tenke på da jeg i fire-femårsalderen sendte et brev til en fantasifigur jeg hadde. Hun het Prinsesse Sommer, og kom i en vogn med masse blomster, og vips, så ble vinteren borte (tror det var mørketida som fikk meg til å hallusinere allerede da). I brevet ba jeg pent om ikke hun kunne gjøre det sånn at det ble sommer med en eneste gang.

Skuffelsen var stor da jeg mottok et svar, og det slett ikke kom fra Prinsesse Sommer. Det kom derimot fra Hennes Kongelige Høyhet Prinsesse Sonjas Hoffdame. Som selvsagt ikke kunne fikse sommer.

maja said...

Hanne: Tusen takk! Og god helg til deg og dine også.

Kamilla: Posten, hvor feil kan man ta?!