Monday, February 15, 2010

Min mann drømmer

Min mann, sover tungt.
Ei natt, for ikke lenge siden, var guttene i det blå huset våken fem(!) ganger. Det var det bare jeg som fikk med meg. Hadde det ikke vært for at de nå er så store at de kan bekrefte at de er nattdyr (det er det de sier) kunne man fort tro jeg fant det opp. Denne tungtsovende mannen, som ikke våkner av gutter som blør neseblod, er tørste, kalde, varme eller hvasomnåholderenvåken midt-på-natta, han påstår til og med at han ikke drømmer.
Jeg tror ham ikke. Jeg tror bare han ikke vil fortelle meg HVA han drømmer...

Men i natt, må han ha hatt en drøm han tenkte er ufarlig å fortelle. Sånn her hørtes det ut klokken fem over halv sju: "Odin! Pappa drømte i natt. Jeg drømte at jeg var med i OL og kom på fjerdeplass. Jeg var overrasket over hvor lett det var, og tenkte at om jeg bare hadde øvd litt kunne jeg ha vunnet!"

Han drømmer!

No comments: