Monday, January 10, 2011

i nattens mulm

Drømmetydning har vært en geskjeft vi bestandig har drevet med i vår familie. Det vil si; vi har fortalt ved frokostbordet hva vi har drømt, og min mor har fortalt hva det betyr. Jeg har mine tvil om denne drømmetydningen ville gått igjennom rent vitenskapelig, men det er jo heller ikke hensikten bestandig.
Saken er at det har gjort meg litt engstelig for å fortelle drømmene mine høyt, i frykt for at de skal fortelle min mor noe jeg ikke vet. Men nå tar jeg likevel sjangsen.

Som sagt skal vi flytte fra det Blå Huset i løpet av våren/sommeren. Og ikke nok med det. Vi skal bygge hus... Hver av disse tre drømmene dreier seg om dette nye huset... (alle drømmene er ganske grå)

Drøm 1) Vi (hele familien) sitter inne i et hus av betong, som løftes opp og forflyttes av en gigantisk heisekran og plasseres (ganske vinglete) ned på tomta vår. Da vi omsider og omtåket kommer oss ut av huset viser det seg at kommunen(!) har bygget store voller PÅ vår tomt, for å dempe lyden fra trafikken. Vi har dermer INGEN utsikt og ingen hage...

Drøm 2) Byggefirmaet vi har gitt i oppdrag å bygge for oss har begynt å rebruke materialer i sine hus (noe man i utgangspunktet skulle tro var en bra ting!). Men i stedenfor gammelt treverk bruker han gammelt julepapir og tapet.
(Det ble et veldig mønstrete hus! Med mange lag papir!)

Drøm 3) Naboen (i det gule huset) har drept mannen sin og støpt ham ned i grunnmuren vår...

En tilleggsopplysning: Det var bare i drøm nr 2 jeg tenkte at "dette kan ikke bli bra!" , i både 1 og 3 tenkte jeg at "dette kan vi leve med"...

6 comments:

Hanne said...

Ta det med ro. Virkeligheten i Sankthanshågen er atskillig mer kjedelig. Utsikten er upåklagelig.
Og det blir borgerkrig om noen prøver å legge opp store voller her.

Julie said...

Det viktigste er vel å gjøre et godt forarbeid slik at grunnmuren bli solid ;)

Heidi said...

Drøm I: Hjemmet flyttes, men din skrekk for at tomta ikke skal innfri til forventningene, er blitt til kommunens jordvoller.
Drøm II: Resirkulering og gjennbruk er greit, helt til det kommer til større saker som hus. Jeg tror du er ganske ortodoks: Bare det gamle er godt nok!
Drøm III: Pass opp for naboen!

maja said...
This comment has been removed by the author.
maja said...

Der ser dere! Der var hun i gang igjen ;)
Jeg tolker dem forøvrig slik alle tre: "HJELP!!! VI SKAL FLYTTE! OG BYGGE HUS! HVA ER DET VI HOLDER PÅ MED???!"

Takk Hanne, det ble bedre :)

Julie, si det til den som spinner drømmene mine :)

Julie said...

Den som spinner drømmene er vel den som selv eier dem...sorry :P

Tenker at du er igang med forberedelsene jeg...mentalt sett ;)