Friday, February 18, 2011

Ewok på karneval

Det har vært karnaval på skolen i dag. Brage har gruet seg siden forrige onsdag. Torsdag kveld for ei uke siden harket han og sa at han trodde han kom til å være syk neste fredag... Men etter diverse lirking, opplysning og kompromier gikk han motvillig med på å være frisk. Og når Kari Britt, sydamen på Teateret, atpåtill disket opp med et systuekostyme, ble han riktig så fornøyd. "Mamma! Æ e jo en Ewok!"
Jeg er usikker på om Kari Britt mente å sy en Ewok kostyme, men man skal ikke være så skråsikker, har jeg lært.

Og hvordan han vet hva en Ewok er? Aner ikke!

6 comments:

ordomalt said...

Korleis ein veit kva ein Ewok er... ein ser Star wars.

maja said...

Men min seksåring har aldri sett Star Wars. Han hadde lest det i ei bok, sa han...

ordomalt said...

Din seksåring e ein klok seksåring. Du trur vel ikkje at eg har sett Star Wars???? Eg las ein stad at ein ser Star Wars for å finne ut kva ein Ewok er...

Kamilla said...

Gudmor har lyst på et bilde av Ewoken.

Lisa said...

Det kunne jo ikke være så overraskende, ettersom hanhar lest Star Wars leksikon fra perm til perm! :)

Lurer forresten på hvilken generasjon de kommer inn under? Vi som så episode 4,5 og 6 kalles jo første generasjons fans, de som så episode 1,2 og 3 er andre generasjons, og de som ser Clone Wars er tredje generasjon. Vil det komme noe mer?

maja said...

Hihi, Haldis, det burde jeg skjønt.
Gudmor, det skal du få.
Lisa; det blir fjerde generasjon, dem som ikke fikk lov fra generasjon 1 å se noe som helst og måtte lese seg til det i bøker.