Thursday, February 17, 2011

Mamma-Quis

1. Hvor lenge kan en trøtt fireåring holde det gående om kvelden før han legger seg?
2. Hvor mange kilo smuler kan det bli under et kjøkkenbord i løpet av en dag?
3. Hvem er det som legger den røde ullvotten inn i vaskemaskina hvor det fra før ligger hvitt sengetøy?
4. Hvor klissete er honning på genseren, honning på duken, honning på benken og honning på gulvet.
5. Hvor mange hull kan man lage i en ullgenser med en neglelklipper?
6. Hva kalles fenomenet "klemmen som tar bort all irritasjonen over fireåringen som ikke vil legge seg, smuler under kjøkkenbordet, det rosa sengetøyet, klissete honning og hullete ullgensere"?

8 comments:

ordomalt said...

Lett!!!!!
1. Lenger enn deg.
2. Så store tall finnes ikkje, så snart smulene havna på golvet formeira dei seg i eit forrykande tempo. (kunne ein funnet ein måte å utnytta dette fenomene så hadde me kunna utrydda all sult og nød i verda)
3. Den samme som stjel ein sokk av kvart par du putte i maskina.
4.Klissete nok til at det klistre seg til alt anna i huset og er ein heildags jobb å fjerne.
5. Omlag like mange som den sinte hunden i Lotta bøkene klare å bita når den rømme frå boka og dukka opp i eit klesskap på Stord.
6. <3 livreddning (iallefall berging av vett og forstand) <3

Lisa said...

Den som la den røde ullvotten i maskina, er nok den som liker josa veldig godt....

Unknown said...

Hei Maja
Fin blogg. SvigerFrank tipset meg om den.Du er fremdeles deg, leser jeg. Det er fint.
Velkomen hjem. Når foretar dere Den Store Flyttereisen?

Trine Jonassen

maja said...

Haldis, du vinner!
Lisa, ett poeng...
Trine, så hyggelig! Og litt rart, for jeg tenkte sånn på deg her om dagen. Vi kommer i midten av juni

ordomalt said...

Takk, Maja <3
Da kler meg <3

Kamilla said...

1. Tusen.
2. Vet ikke. Men du skulle hatt en Vilja i huset, for hun spiser sånt.
3. Det er han her: http://4.bp.blogspot.com/-Jj-xW5QHSvA/TV914JhqZXI/AAAAAAAABnc/E3gBUXdMceA/s1600/Gnom.jpg
(Hvis ikke, så er jeg enig med Lisa)
4. Tusen.
5. Tusen.
6. Det som redder de fleste barn, igjen og igjen og igjen. Den velsignede biologien, også kalt kjærlighet:D

maja said...

Haldis og Kamilla, dere må dele førsteplassen

ordomalt said...

Når eg har lest Kamilla sine svar kan eg sikkert leva med å dela første plassen... Kan ver da kler meg.