Thursday, November 19, 2009

Framtidsplaner

Brage: "Mamma, når jeg blir pappa..."
Mamma: "Skal du bli pappa, så koselig da!"
Brage: "Ja"
Mamma: "Hvor mange unger skal du ha da?"
Brage: "Seksti!"
Mamma: "Seksti?..."
Brage: "Neeeii....Hundre!!"
Mamma: "Hundre unger? Det var mange"
så snakket vi om hvordan det ville bli å pusse tennene på hundre unger, med to rekker og en elektrisk tannbørste i hver hand. Og Brage fant ut at han måtte pusse tenner hele dagen. Og desuten ble det litt vanskelig når alle skulle i barnehagen. Jeg foreslo at han kunne ha barnehage hjemme, siden det var så mange barn der likevel, da bare lo han. Lenge.
Etter en lengre tenkepause
Brage: "Kanskje jeg skal ha bare tolv. Eller seks"
Mamma: "Seks høres fint ut!"
Enda lengre tenkepause
Brage: "Eller, mamma, jeg tror jeg skal ha en unge, jeg!"

2 comments:

Kamilla said...

Fornuftig kar, han der gudbarnet mitt:D

maja said...

Han er som deg. Klok og morsom :)