Thursday, December 24, 2009

Gledelig jul

var det så mange som sa til meg for en time siden, gledelig jul. Det høres litt mer høytidelig ut enn god jul, så derfor.
Jeg kom fra jobb nå nettopp. I kirka. Over to hundre mennesker som syntes det var best å være sammen med mange, som de ikke kjenner, på julaften. Det gir mening.

I formiddag så vi "tre nøtter til Askepott" (Brage og Odin måtte tvinges,"hysj, mamma og pappa prøver å se på dette!")
Jeg tenker på hvordan den filmen ville sett ut om den var laget i dag? En samtids-tre-nøtter-til-Askepott? Ja, det blir ikke meg som skal lage den, men jeg kommer til å se den. Om hun er like vakker, hun som spiller. Så lettkjøpt er jeg nemlig.
Særlig nå, i juletida.

Gledelig jul alle sammen!

3 comments:

Kamilla said...

Så det ble jul allikevel?

gunn said...

God jul til dere !

maja said...

Kamilla: det blir jo det, enten vi vil eller ikke.

Tante: takk!