Monday, November 15, 2010

Lenge Leve min Kusine Tyven

I går hadde jeg bursdag. Jeg pleier å feire bursdagene mine. Jeg har nemlig lest at mennesker som feirer merkedager i livene sine lever lengre. Og her gjør vi alt vi kan for å leve lenge (glem lykkelig, bare det er Lenge!). Så selv om jeg kjente at jeg ikke orket å invitere til selskap i går (av årsaker vi kan komme tilbake til) tenkte jeg med gru på tiden som ble tatt fra Livet ved å hoppe over feiringen, og tok ingen sjangser!

Kake er obligatorisk til feiring, og den eneste kaken jeg liker er gulrotkake (det er en overdrivelse, men nesten sant). Heldigvis har jeg ei utmerket oppskrift på gulrotkake, fra Bølgen og Moi, som min kusine har stjålet... og som jeg ikke fikk hos henne, fordi den var så hemmelig. En kakeoppskrift som bare kan stjeles!
Jeg har den.
Og nå har den forlenget livet mitt, nok en gang.

Jeg ringte Kusinen med den Stjålne Kakeoppskriften og spurte om hun også hadde feriet bursdagen sin, det hadde hun. Med gulrotkake.

2 comments:

Bjørg said...

Gler meg til du kommer nærmere. Er helt enig i det med feiring, og feirer mer enn gjerne deg også.

maja said...

Tanter på feiring må doble effekten!
Vi gleder oss også, innimellom skrekken :)