Tuesday, December 21, 2010

Sola som snur og månen som henger helt stille

Sola snur jo ikke. Det vet vi. Men det bli bare lysere herfra, og det hjelper for det meste (kanskje til og med streptokokker, de er litt redde for lys har jeg hørt).
Jeg liker solsnudager. Og jeg liker Månen. Særlig når den er så stor som nå. Den ser ut som den henger så nært at man kan ta på den bare man har en litt høy stige (men det har jeg ikke, så jeg får ikke prøvd).

(Og i morges så vi en måneformørkelse, det var utrolig artig!)

2 comments:

Hanne said...

Vi hadde overskyet vær og gikk dessverre glipp av dette himmelfenomenet. Ergerlig.
Men solsnudagen feiret vi selvsagt. Det gjør vi jo hvert år, med bursdagsbarn i huset :)
Nå er hun sannelig min hatt 17 år (og verdens blideste og mest pålitelige barnevakt, om det skulle ha interesse...)

maja said...

Så god grunn til å feire solsnu! Og for en da gå ha bursdag på!
Barnevakt er absolutt av interesse, men det spørs om hun har lyst når huset endelig står ferdig, da er hun sikkert på full fart ut både dag og natt... ;)