Tuesday, May 17, 2011

På tide med en Evaluering

Før vi fikk barn feiret jeg ikke 17. mai. Jeg hadde vent meg av med det. Og før ett av barna begynte på skolen kunne vi gjøre akkurat som vi ville og si til barna "dette, det er 17. mai feiring på sitt beste!", og de ville tro oss. Hvert eneste år.

På et tidspunkt funker det ikke sånn lenger. For på skolen lærer man alt mulig rart. At man skal til byen og gå i tog, blant annet.

Jeg skjønner rett og slett ikke dette. At man må begynne å feire så himla tidlig!? Når jeg har bursdag (og fri, vel og merke) synes jeg en rolig start på dagen er det beste, så kan man starte showet litt utpå dagen. Jeg foreslår herved at vi tar en Evaluering i dette Landet, på Feiringen av Dagen.

Og, forresten; gratulerer alle!

8 comments:

Bjørn said...

Her starter barnetoget klokka tolv! Veldig bedagelig, så rekker vi litt festligheter i barnehagen først!

Lisa said...

Det var jo ikke Bjørn som skrev den forrige, men han var visst logget inn på gmail....

Gro said...

Gled det til flytting, Maja! På Fauske starter vi kl 12!

Kamilla said...

Dette er egentlig en kommentar til posten din om Neil Gaiman, siden jeg er så sen å kommentere at du sikkert ikke har lest kommentaren (jeg har skrevet andre og morsomere kommentarer også, som du sannsynligvis ikke har lest siden jeg er så treig). Her kommer den i hvert fall (den til Gaiman, altså):... som du har tenkt å hive i posten til meg når du er ferdig med den?

maja said...

Lisa, det hadde vært artig om det var Bjørn!
Gro, vi gleder oss, særlig på grunn av det!
Kamilla, den er biblioteket sin, og jeg tror jeg må levere den i boksen hos dem og ikke sende den omkring...

Hanne said...

Maja da - du kan jo ikke bo i Valnesfjord og feire 17. mai PÅ FAUSKE!? Det blir først når du har russ i huset.
Gled deg heller til du har 7. klassing - da har du ansvar for alt fra salutten klokken 07:00 via togoppstilling og lapskauskoking til samfunnshuset er ryddet i kveldingen ;)
Og de andre årene har du kanskje en korpsmusikant eller en speider som skal være ferdig striglet til flaggheising klokka 8 - hva vet jeg.
Er du forresten aldels slått ut av nasjonaldagsfeiring? Det ble så stille her..
Pludrehannehelgeklem

maja said...
This comment has been removed by the author.
maja said...

Hanne, aldeles utslått!

Jeg skal allerede nå legge en strategi for å fordele ansvaret om seks års 17. mai feiring fordelaktig!

(om jeg ikke til da har lykkes i min misjon om å få hele Landet med på noe som ligner mer på Feiring)