Tuesday, May 15, 2012

Pysefilifjong

Da jeg gikk på ungdomskola hadde jeg en lærer som en gang sa "hun der, hun kommer til å bli stasminister en dag!" Det var ikke et kompliment. Men han tok feil. Jeg kommer ikke til å bli statsminister en dag. Jeg har ikke det der skallet som får kritikk og klager til å prelle av som vannet visstnok gjør på kvekkende (og bitende!) fugler. Da jeg gikk på ungdomskola gikk jeg ikke av veien for en krangel. I alle fall når jeg syntes noe var blodig urettferdig (det var riktignok ganske ofte). I dag kjenner jeg at ett eller annet i magen vrenger seg når noen snakker litt hardt til meg, eller, det holder at de bare ser streng ut og snakker litt alvorlig. Og jeg som trodde man ble sterkere med årene.

1 comment:

maja said...

Nå er det, riktig nok, en hel del andre ting også, som gjør at jeg aldri bli statsminister. Sånn at det er sagt.