Saturday, June 12, 2010

Fin Fredag

Det er ganske nøyaktig fem og et halvt år siden sist vi hadde barnevakt for å gå ut og ta en kaffe. Den gangen varte det tre kvarter fra vi dro og til barnevakten ringte fordi Brage gråt så fælt. I går kveld ringte ikke barnevakten. Og vi hadde hele fire timer på oss. det ble parmaskinke og mozzarella, grillet kveite og sjokolade med bringebærsorbet til dessert på meg, det ble marinert oksefilet med parmesan, oksefilet og svinefilet og tiramisu til dessert på mannen. Det var utrolig hyggelig, var det. Om fem og et halvt år har de kanskje ny meny.

og barnevakten, han er bare fantastisk flink!

6 comments:

Lisa said...

Nei! Nå står ikke verden til påske!

Hanne said...

Ho-ho. Fem-og-et-halvt-års-syklus. Det var nesten imponerende.

Kommende helg skjer det forresten noe her i huset, for første gang på over 16 år: Jeg skal være heeelt alene hjemme en hel helg. juhu. Fredag skal jeg gjøre ingenting. Blir jeg ikke ferdig, fortsetter jeg dagen etter. Og kjenner jeg meg selv rett: søndag må jeg vel fyke fra rom til rom og rydde litt, etter all min gjøre-ingenting...

maja said...

Lisa, det er fare for det, godt det er nesten et år til ;)

Hanne, det hadde jeg ikke tenkt på, men det kommer vel det også, om ti år eller så. Lokk jentene til å rydde litt ekstra i uka som kommer så kan du gjøre ingenting på søndag også, det høres fantastisk ut med ei sånn helg i vente!

Hanne said...

Problemet er bare at det er jeg selv som roter mens jeg gjør ingenting :) Syns nesten jeg må rydde det selv. Bøker, håndarbeid, ukeblader, godtepapir, tekopper, kanskje en og annen jakke. Du vet.

maja said...

hahahaha, da blir det noe annet :) Og så forklarer det hvorfor det ser ut som et bombenedslag hjemme hos oss selv om guttene svarer "ingenting" når jeg spør hva de har gjort :D

Kamilla said...

KANSKJE, men bare kanskje, trenger dere ikke å vente fem og et halvt år til neste gang?