Sunday, November 27, 2011

God første søndag i advent du liksom

Lungebetennelse nå! Det er det minste fjonge jeg kan komme på. Og så klart fikk jeg det til. Det aller (aller!) tåpeligste er at jeg tror det er selvforskyldt. Jeg har rett og slett vært for tynnkledt. Jeg, som alltid har pakket meg inn i lag på lag med ull har slurvet med vinterkokongen! Og det etter at vi har flyttet nord for polarsirkelen. Hvor tåpelig går det an å bli?! Og det nest verste (etter det verste, som er at man blir så slapp og bare vil sove når alle andre går for å tenne julegrana og få gløgg og godteri atpåtil) det er at man blir aldeles sur og grinete av å ha lungebetennelse. Man blir rett og slett så sur at man tror at det skal vare for evig. Det dårlige humøret.

Så, god første søndag i advent. Pøh!

6 comments:

Hanne said...

Uff, Maja. Trøsteklem og ønsker om god og rask bedring sendes herved!

Julie said...

No hadd æ skreve et langt innlægg t dæ...om at æ syns du e flink å skriv sjøl om du e syk, å sur å tværr...å kanskje litt misunneli på dæm som får bli me på julegrantenning å severt gløgg å godis.

Æ hadd skreve at æ trudd d va en go motivasjon t å kle sæ i vinterkokongen, å at alt bli likar når det går over...

Åsså hadd æ skreve at det itj e nå arti å vær syk. Iallfall itj syk på ordentli...for latesyk...det kan vær greit. For latesyken går over når man bestæmme sæ for det, når man finn på nå artiar å gjør å når man har fått den sympatien man hadd behov for. Men lungebetennelse, det e jo itj latesyken, å går itj over når man bestæmme sæ for det. Å da e det jo synd på dæ på ækte.

Åsså hadd æ skreve at æ ønska dæ go bedring å håpa at du blei raskt fresk...men så vart alt d æ hadd skreve bare slætta!!! Å da va det jo itj nå vits...

Så æ prøve igjæn: Go bedring, å håpe du bli raskt frisk...å bli' igjæn. :)

Hei og hopp, du er topp!!!

maja said...

Takk Hanne og Julie (snille, som skriver to ganger til og med!), kjenner meg straks litt friskere. Og (om enn noe motvillig) litt blidere.

Og guttene som kom fra julegrantenning var så fornøyde, at særlig sur nyttet det ikke å være.

ordomalt said...

Vinter klær er oppskrytt, nekta å tru da har noko med saken å gjer...

Men uannsett kva som er årsaken... STOR GOD-BEDRING-KLEM <3

maja said...

takk Haldis, og ikke prøv deg, du fryser også!

ordomalt said...

Seie ikkje at eg ikkje fryse, eg nekta berre å la klimaet bestemme kva eg skal ha på meg. Miniskjørt går i allslagsvær:D