Saturday, August 28, 2010

En velfortjent skyllebøtte

Noen ganger, når man har gjort noe som man burde gjøre bra, og ikke helt fått det til. Kan man få en følelse av å ha mislyktes. Og den følelser er det skikkelig lett å bli værende i. I dag fikk jeg den. Jeg hadde kanskje stilt urimelig høye krav til meg selv, (men jeg mener fortsatt jeg kunne gjort bedre).
Jeg kan bli ganske selvmedlidende og ufordragelig når jeg har det sånn. Og det var store sjangser for å gå en utrivelig kveld i møte. Men på sykkelturen hjem fikk jeg en skyllebøtte (bokstavelig talt) som satte meg på plass. Alle sluser åpnet seg, og jeg kom heim som en drukna kattunge. Men lykkelig, for alt jeg har, og med gode intensjoner om å gjøre det bedre neste gang.

Det hjelper at det regner med store bokstaver.

No comments: