Monday, April 27, 2009

Sove Borte

Noen gleder seg til å reise bort. På tur, enten alene eller med jobben, men uten mann og barn. Jeg møtte en av dem i morrest, hun sa hun pleier å glede seg før hun skal reise. Til å sove hele natta, ikke stresse og styre med sko, klær og matpaker, stå opp og ha tid til å gå på badet. Hun skulle gjerne hatt seg en jobbtur snart, sa hun. Vel, jeg er ikke en av dem. Jeg gruer meg. Bestandig. Om vi ikke skal reise sammen alle fire, og helst alle fem, så gruer jeg meg. Jeg liker å styre med klær. sko og matpakker, og jeg trenger ikke mer tid på badet.
Det er bare to netter, men det nytter ikke. Jeg bruker ei uke på å prøve å finne på unnskyldninger for å ikke reise, uten at jeg kommer opp med noe bedre enn at jeg ikke vil. Min mor sier jeg har godt av det. Det kan hun si.

Heldigvis skal vi på tur sammen rett etter. Til Magen i Trysil (inni en mage i Trysil ligger det nemlig en helt ny tanteunge).

7 comments:

Lisa said...

hvor skal du hen da?

maja said...

Til Tautra...

Lisa said...

men der skal det jo være kjempefint, og du finner sikkert noe å kjøpe av nonnene der ute, de lager visst utrolig mye fint og bra. gode salver tror jeg de lager også. så om du finner noe sånt, kan du se på det som en invisteringstur for ungene!

og jeg skjønner det at besøk fra deg kan jeg se laaangt etter....

Heidi said...

Du har ikke forandra deg et fnugg! Du ville ikke dra noe sted da du var lita, heller. Og når vi kom dit vi skulle, ville du ikke dra tilbake eller videre.

Nå måtte jeg skrive cryoflu. Det minner om Tamiflu som er influensamedisin mot farlig-influensaer.

maja said...

Lisa: Med unger så.

Mamma: Det har jeg vel! Jeg har blitt større!

Lisa said...

men ungene er jo allergiske....

maja said...

det er sant