Monday, April 20, 2009

Troll til Nabo



I dag tidlig var vår eldste sønn veldig stille. Til slutt kom det fram at han hadde vært våken i løpet av natta. Det hadde vært et Troll inne i leiligheta vår! Trollet hadde gått ned trappa, lagt seg i kjøkkensenga og så kommet til rommet hans. Og da jeg spurte hvorfor han ikke hadde ropt på meg, eller kommet over til oss svarte han at det kunne han jo ikke, for Trollet stod jo der! Jeg foreslo at det kanskje var naboen vår, Eskild, som hadde vært oppe og gått på natta, og at han hadde hørt ham gjennom veggen, da kommer det sporenstreks "mamma, e Eskild et Troll?!"

(bildet er lånt fra infoterror.com)

3 comments:

Lisa said...

Bildet er tegnet av Theodor Kittelsen, favorittegneren min da jeg var lita!

Kamilla said...

Han er ikke så dum den gudmorgutten, nei. Selv om det jo absolutt forekommer at folk ender opp med et troll som nabo ...

maja said...

Lisa: Det skulle jeg kanskje ha skrevet, men jeg skriver bare hvor jeg stjeler dem fra. Det har du kanskje merket...

Kamilla: Det vet jo du alt om!