Thursday, June 11, 2009

All ære til Alenemødre!


Thomas har vært på tur. Med jobben. De har hatt en fin tur. Og det er bra. For hadde turen vært dårlig ville jeg blitt skikkelig sur! Alene med to små (som begynner å bli litt store, tross alt) er langt fra umulig, men hjelpe meg så slitsomt!
Og jeg har erfart to ting (i tillegg til den slitsom-biten, som man jo kan forutse). Den ene gjør at jeg kjenner meg litt flink, den andre ikke.
Jeg har erfart at jeg faktisk gjør ganske mye husarbeid til vanlig (mengden husarbeid økte ikke nevneverdig). Og så har jeg erfart at det er pappaen som er den ungene setter sin lit til (jeg har alltid trodd at det var en slags automatikk i at det var en mamma-greie). Når Thomas skulle reise ble ungene litt rådville og til slutt spurte den eldste "Men, mamma, hvem skal passe på oss da?!" Og i fire dager har de talt på fingrene og gledet seg til pappaen skulle komme heim, og når så skjer, da er jeg helt overflødig, og skjønner hvorfor jeg gjør så mye husarbeid.

(illustrasjonen har jeg stjålet fra en blogg som ikke oppgav hvor hun hadde stjålet den fra først)

2 comments:

Lisa said...

Velkommen i klubben, her har de alltid vært pappadalter, og Elias har begynt å vinke nå, når pappa'n har han på armen....

maja said...

hehehehe, veldig artig!