Tuesday, June 23, 2009

Ny Bil


Vi går med planer om å kjøpe oss en ny bil, og guttene vil gjerne være med å bestemme.
Odin: "En Bobil!"

Brage: "En sportsbil."
Så snakker vi litt om fordeler og ulemper med bobiler og sportsbiler, og Odin kommer på at han liker å kjøre fort så han foreslår at vi kjøper en racerbil heller.
Og da vi kjører forbi en sølvgrå RAV4
sier Brage: "En sånn! Den e likens som farfar sin. (og det er den) Bærre at farfar sin e rød."
Jeg forklarer at RAV4 er litt for dyr for oss, og da foreslår Brage at vi kan kjøpe en RAV1 heller, poenget er at den har sånn rund kasse for å ha hjul i bak. Odin lurer på om vi kan kjøpe en gaffeltruck i stedenfor, men da sier Brage at han synes vi skal ha en Ferarri, eller en SportsBobil.


(bilen på bildet er en Audi Cross Cabriolet qattro, den kunne jeg tenkt meg...)

5 comments:

gunn said...

En sportsbobil høres heilt perfekt ut, gå for den!!!

maja said...

Ja, problemet er bare at det så få av dem på finn.no

Kamilla said...

Jeg synes også Brage har det beste forslaget. Sportsbobil høres knall ut!

Anneli said...

Brage har rett i at det hadde vært fint med en Ferrari, tenk hvor fort turen nordover hadde gått....kunne tenkt meg en sånn til min tur nordover....

maja said...

Anneli: Du kan jo bare si at du skal prøvekjøre den... et lite stykke...