Thursday, September 23, 2010

NB

For den som ikke har barn, og som kanskje planlegger å få barn, kan jeg opplyse om en del ting man sansynligvis (jeg gjorde det!) glemmer å ta med i beregningen når man tenker over hva det faktisk innebærer.

- Det finnes Høstmarkeder (det finnes julemarkeder og alskensmarkeder også, men nå er det nå engang høst). Og disse markedene er det ikke bare å dukke opp på. Noen har bakt alle de kakene som selges der. Og alle dukkene, trefigurene, smykkene, mûsliblandingen (som selvsagt er økologisk) og alt det andre som selges til en latterlig lav pris, alt dette; har Noen laget! Noen har sittet opp til langt på kveld for å lage små armbånd og sydd små poser av tøy for å legge de små armbåndene oppi. Noen vil ikke være dårligere enn Supermammaen som sitter på foreldremøtet og sier litt surt at hun "syntes vi kunne hatt et marked i semesteret." Og at "vi kunne møttes og vasket rundt litt sånn av og til." "Fordi det er så gøy."(!?) (Noen vurderer å forgifte kaken som skal selges i kafèen).

Sånn, da vet du det. Og dette er bare èn av omtrent hundre ting jeg ikke tok med i beregningen.

6 comments:

Lisa said...

Hun noen har kanskje ikke det helt store sosiale livet rundt seg ellers?

Kamilla said...

Jeg har tatt det med i beregningen. Men jeg kommer likevel til å forgifte kaffen (ikke kakene, det er bare de voksne jeg vil til livs).

Kamilla said...

Og Lisa, jeg har et svært sosialt liv rundt meg ellers:)

maja said...

Lisa; det er JEG som er Noen i dette tilfellet. Og jeg prøver å ha et sosialt liv i tillegg...

Kamilla; takk for tipset! Det er jo mye lurere. Så til gode venner; ligg unna kaffen på Høstmarkedet i morra!

Lisa said...

åja, det ble visst litt for kryptisk for meg dette, hun og noen er ikke den samme? jeg mente hun som vil vaske altså

maja said...

hehe, ja, hun som ville vaske er grunnen til at jeg må sitte og sy og tråkle, og derfor ble jeg Noen denne gangen ;)
Og i morgen skal jeg bake... Men jeg skal bare forgifte kaffen ;)