Sunday, October 31, 2010

overhørt en søndag ettermiddag

Pappaen i Det Blå Huset legger seg litt seint om kveldene. Det merkes best sånn rett før middag. Og i dag var ingen unntak. Og guttene ville, som vanlig, at pappaen skulle være med i en eller annen lek, som blant annet innebærer at øynene må være åpne og at han må svare på spørsmål.

Pappa: "Jeg tror ikke jeg orker, jeg har mistet alle kreftene mine"
Sønn (fire år): "Skal jeg gi deg nye krefter?"
Pappa: "Ja, takk!"
(kort pause)
Pappa: *stønn* "au, det var litt vondt, får jeg mer krefter av at du hopper på magen min?"
Sønn: "Fikk du ikke mer krefter?!"
Pappa: "Neeiii, det var litt vondt bare"
Sønn: "Åja, skal jeg prøve ny-måten da?"
Pappa: "Hva var det du gjorde nå da?"
Sønn: "Det var gammel-måten!"

3 comments:

Elisabeth, innerst i veien said...

He, he, unger er herlige. Gjenkjennende situasjon det der med slappe foreldre pga. for sent-legging kvelden før. ☺

maja said...

Ja, Elisabeth, vi skulle absolutt lagt oss noen timer før, vi voksne :)

ordomalt said...

Fantastisk!