Saturday, October 2, 2010

Snurrsnurrsnurr

Det er ikke så ofte jeg får lyst til å legge ut linker. Men denne har snudd litt opp ned på meg. (For den som ikke orker å sjekke det ut: Ser man en kvinne snurre mot klokka er høyre hjernehalvdel dominant, og ser man henne snurre med klokka; venstre. Dette forteller noe om hvordan vi bruker hjernen vår i det daglige).
Jeg har trodd at jeg er den intuitive, impulsive her i huset. Men, min mann sier hun snurrer med klokka, og jeg må jobbe hardt for at hun skal snu (jeg ser henne altså snurre mot)! Og når sant skal sies, så er det jo sant, det ER jeg som liker å planlegge, se sammenhenger og diskutere. Min mann, han tar tingene mer som de kommer, han finner plutselig ut at en artikkel om vulkaner er viktigere for guttene enn å spise frokost. Og det er han som lager Knerten av pinner og kvister når vi er på tur.

Dette, og vår nyoppdagede forskjeller i ønsket arkitetur (vi skal bygge hus, og jeg må si jeg ble litt overrasket over den romantiske stilen min mann utviser en slik begeistring for. Han på sin side, sier jeg vil bo i en boks...). gjør at jeg mistenker meg for å ha giftet meg med den jeg TRODDE jeg var, og ER den jeg trodde jeg giftet meg med.

6 comments:

Lisa said...

Det er det jeg sier Maja, du er litt sen i å oppfatte ting....at du ikke er impulsiv, det har vi andre rundt deg visst riiiiiiiimelig lenge. Du sier jo selv at du ikke liker forandringer,, og da mener jeg at du ikke kan være spesielt impulsiv heller....

Lisa said...

he he, jeg er høyrehjernedominert....

maja said...

"vi rundt deg" tror jeg i dette tilfellet er deg og Kamilla, Lisa. I min (og Thomas sin) familie er det en gjengs oppfatning av at jeg er (vel) impulsiv, og du vet, når mange nok tror det, så tror man det selv til slutt...

Lisa said...

hmm, merkelige greier, er det bare Kamilla og jeg som har visst det? hmmm

Elisabeth, innerst i veien said...

Nå er jeg bra forvirra. Først så jeg dama svinge MOT klokka og tenkte hvordan i hule noen kunne oppfatte det annerledes. Tok blikket bort en liten stund og da jeg titta igjen svingte hun MED klokka.....! Er det bare lureri, endrer animasjonen seg hvert tredje minutt eller noe...Dette må testes nøyere.

Kamilla said...

Hahahaha! Veldig artig. Og på tide.

Elisabeth, innerst i veien: Det er ikke lureri. Vi var tre stykker som så på henne samtidig, og hun snurret ikke samme vei for oss.