Tuesday, October 27, 2009

Årstidene og Gardinene

Hver vår, når det blir lyst om kveldene, tar jeg ned gardinene i stua for å henge opp sommergardiner. (Jeg er da oppdratt, må vite). Men så blir det så utrolig lyst og fint uten gardiner, og jeg henger aldri opp sommergardiner, (så mye for den oppdragelsen). Når sant skal sies eier vi ikke sommergardiner, jeg kommer ikke så langt som til å kjøpe dem engang.
Det blir så åpent og skjønt, at jeg hvert år bestemmer meg for å aldri mer ha gardiner! Aldri noensinne!
Og så kommer oktober. Og da er det ike så verst, å pakke inn stua, trekke for høstmørket og lune det til. Hvert år. Og heldigvis har jeg ikke klippet opp, gitt bort eller sydd puter av gardinene som jeg (helt oppriktig) ikke trodde jeg skulle få bruk for igjen.
Og nå henger de her igjen. Til våren kommer.

2 comments:

Lisa said...

her i huset har vi bare julegardiner.....

maja said...

godt å høre!