Wednesday, October 21, 2009

Ikke vis dette til mine barn om ti år

Jeg har lenge tenkt at vår generasjon har brutt alle tabuer. At Eia, Scau og Rosèn har gått hele veien, så nå er det ikke mer å ta av for våre unger. Hva skal de finne på for å sjokkere, irritere og provosere foreldrene sine? Ingenting, har jeg tenkt. Helt til i går, da Brage fant ut at han vil skifte navn... til Lars...

De kan bli konservative. De kan bli materialister. De kan høre på upersonlig musikk. De kan la være å bry seg. De kan bli egoister. De kan slutte å le. De kan melde seg inn i Unge Høyre. Eller enda verre, de kan... nei det skriver jeg ikke engang! De kan si at familie er gammeldags og at de bare vil ha kontakt via mail. De kan bli mot likestilling. De kan bli Liverpoolfan. De kan legge ned all kollektivtransport (da må de først få ganske mye makt, men si at de hadde det, da). De kan spise bare fastfood. Eller, de kan skifte navn, til Lars.

6 comments:

Kamilla said...

Jeg så en dokumentar om et hippiesamfunn i Australia. Der gjorde ungene opprør som gjerne involverte dress og stresskoffert. Så du er kanskje inne på noe.

Lisa said...

Eller de kan gjøre som "Tommy", spille muzak, svært lavt....

Julieutrulie said...

eller de kan bli liverpoolfan ? æ still et stort spørsmålstegn(?) ved den

Lisa said...

Mitt ungdomsopprør var jo å ta fullstendig avstand fra datamaskiner....

Gro said...

Fantastisk innlegg, Maja!

maja said...

Kamilla: Skrekk og gru.

Lisa: Enda verre!

Julie: Pappaen er hardnaket ManU fan ;) (han leser lagoppstillinga som kveldsbønn...)

Gro: Takk!