Saturday, March 20, 2010

fra i natt

Jeg har et fantastisk knippe kusiner (nå vet jeg ikke helt hvor mange det er i et knippe, men som uttrykk fungerer det; vi er mange) I natt drømte jeg om ei av dem.
Og hun var overbevist om at hun ikke var onkel og tante sin unge, men at de fikk en gutt som de byttet fordi de var redd han skulle bli like umulig som lille-broren til moren (jeg vet ikke om han er, eller var, umulig, men hun påsto det). Hun mente at hun helt sikkert kom fra Amerika, fordi hun var veldig lik amerikanere, og folk lenger sør i landet(?) Men da hun hadde luftet dette for onkel ble han bare veldig sint, så hun lot det ligge. Men nå hadde hun en plan om å ta en tannbehandling på han og ta en DNA test uten at han viste det. (Nå har alle som kjenner oss skjønt hvem det er, for vi har bare en tannlege-kusine).
Alt dette fortalte hun meg mens vi var på opptaksprøve til ei Italiensk teaterskole inni en grotte rett over stordammen heime. Sammen med Hanne Krogh (som var ganske umulig å samarbeide med). Vi plagdes forøvrig med sauer som kom inn i grotten, uten at det påvirket saken nevneverdig.

No comments: