Friday, April 16, 2010

Jeg og Våren, på samme lag!

Når våren kommer, med sol inn vinduene og bare veier ute, da får jeg så utrolig lyst til å vaske huset. Det kan hende jeg bare vil at det skal være reint, at det ikke er "å vaske" jeg vil, men det må nødveningsvis til. Men når det skinner sol inn vinduene er vi oppdratt til å gå UT! (man sitter ikke inne i solskinn, man gjør bare ikke det).
Så, da har jeg et dilemme. Vaske, eller gå ut (og jeg går jo alltid ut).

Men nå er våren på lag med meg! Den har sluppet vinteren til litt, lar det sne sånn passelig utenfor vinduet, men den passer på at veiene er bare, sånn at jeg ikke skal glemme at det er NÅ jeg må vaske. Og det gjør jeg ikke. Om et par dager kan sola komme tilbake igjen, da er vi helt i rute!

2 comments:

Kamilla said...

Hadde samme dilemma i dag. Jeg hadde barnevakt (!) som skulle trille med Vilja mens jeg vasket leiligheten. Jeg gikk visst på Fløien i stedet. (Uten vogn eller mage, kjentes det nesten ut som jeg svevde opp bakkene ...)

maja said...

det var det godt valg!