Tuesday, January 27, 2009

Kalde føtter


Jeg har ikke hatt vintersko på åtte år. I steden for har jeg på riktig kalde dager, kledd på meg ullsokker og presset på meg et par goretex sko. Jada, jeg vet at jeg har hatt unger i bare fire år, så det er tydelig at det ikke bare kan ha med mangel på tid å gjøre, men rett og slett denne fobien mot å gå inn i butikker som gjør seg gjeldende igjen. Men, i dag, mine damer og herrer, kjøpte jeg meg nye vintersko. Vanntette. (Alle som har bodd i denne byen skjønner at man må ha vanntette sko). Fordelen med butikk-fobi er at man venter i det lengste med å gå inn, og når man endelig skjønner at det må skje før sommeren, så har det blitt salg.

Brage sa :
"Mamma, vi har likense sko!" (Og det medfører riktighet, han mangler bare den bustete delen)
Sjefen på jobb sa: "De var...fine.." (Og alle hørte at han tenkte "store")

Jeg er god og varm på føttene.

6 comments:

Lisa said...

Sorel er supre sko, har en billigere variant selv, gjerrig som jeg er. Men husk at hvis du ser et par sko du liker på en Euro Skobutikk, kan du bare høre om vi har dem, og vips! så får du de 30% billigere!

maja said...

jeg var heldig, og fant dem på salg, ellers ville det aldri blitt. Men takk for tipset om misbruk av venninners stilling :)

De er gode. Varme!

Kamilla said...

Hmmm. Har fortsatt noen juksevintersko av plast jeg kjøpte for 200 kroner første året du bodde på Mo. Men jeg har jo fjellsko. De er også 8 år gamle, og de duger:)

maja said...

Men du har hatt sko i åtte år, som duger. Jeg har bare hatt joggskoene, med ullsokkene, det duger dårlig...
(blir litt stressa av å ha kjøpt sko i det hele tatt ser du)

Dessuten, de vinterskoene du trenger nå er vel helst sandaler... :)

gunn said...

Der har vi det i fra. Guri sine fine vintersko er ett par gamle skutersko 3 nr for stor. Men de er så varme og gode for der får hun 3 par lester i. Eleganse ??? ja det tar hun vel igjen til sommeren.

maja said...

sant sant. Vi kan være fine i varmen heller :)