Thursday, January 1, 2009

Advarsel!!!

Ved middagsbordet hadde Brage et foredrag om Drager. Først laget han en tallerken han mente måtte bli bra dragemat (det tok ca femten minutter, og vi andre var halvferdige med middagen) (han hadde ikke begynt). "Svenske Drager spiser kjøtt!" Sier Brage.
Mamma spør: "Åja, enn de norske?"
Brage: "Ris"
Mamma: "Å, spiser de forskjellige mat i forskjellige land?"
Brage: "Ja"
Mamma: "Kinesiske Drager da?"
Brage: "Gullerøtter!"
Mamma: "Enn i Brasil, der gudmor bor?"
Brage: "Mennesker!!!"
Mamma: "Oi, da må gudmor passe seg"
Brage: "Ja, vi kan si det til henne. Hun må ikke gå til lavafjellet der Dragen bor"
Mamma: "Det skal vi si" (Nå er du advart gudmor) "Enn de italienske Dragene, hva spiser de?"
Brage: "Kjøtt.... eller var det salat?"

(Jeg mistenker ham for å blande den norske og den kinesiske, men hva vet jeg, det er han som er eksperten her i huset, på Drager).

(Dragen på bildet er stjålet på start.no)

4 comments:

Kamilla said...

Bare slapp av, gudmor er helt trygg. Hun er jo selv en drage, en ilddrage for å være presis.

Hun heter jo ikke Kamzilla for ingenting...

Hva Kamzilla-drager i Brasil spiser, trenger vi ikke diskutere i dag:)

maja said...

Godt å høre, da blir Brage glad!
Menyen kan vi ta senere.

Anonymous said...

Drager...sukk. Jeg liker tankegangen til Brage. Så det viser seg at jeg har felles interesse med en meget smart 4-åring som må betale på bussen ;)
Og veldig glad for å se en rød dragen på bloggen din, hehe!

maja said...

Siri, den så jeg ikke før nå. Det kan umulig være tilfeldig ;)