Saturday, January 10, 2009

Ulv i Fåreklær

Streptokokker i halsen. Det er vondt. For dem som ikke vet det.
Jeg ville finne et bilde av hvordan disse ulumske, fæle invaderende monstrene ser ut, med klør og sinte øyne (jada, jeg skjønner jo at de ikke har øyne, men det hadde vært et bra bilde), en hel hær av dem, som angriper helt uskyldige halser. Men da jeg googlet på bilder av streptokokker er dette bildet man finner.

Nesten som et smykke. Hva skal det bety? Det kjennes ikke ut som perler på en snor, det kjennes ut som man svelger glassbråt. Det nærmeste jeg kom et bilde som minner om det jeg så for meg var et bilde av en midd...

5 comments:

Anonymous said...

God bedring kjære Maja mi!!!

maja said...

Takk!!!

Lisa said...

det skulle nesten vært bilde av bringebær!
Da jeg hadde streptokokker i halsen, og var til legen, så sa han da han så i munnen og halsen min: hmm, ja-a, typisk bringebær ja, akkurat, klassisk tegn på streptokokker.
Og jeg hadde det helt jævlig!

God bedring!

gunn said...

Fram med saltet gurgel deg i salt vann å ta rotta på dem med osmose.

maja said...

Salt mot bringebær, altså. Takk for tanker og gode råd. jeg har fått antibiotika, så nå dør de i alle fall for denne gang...