Friday, January 22, 2010

Lampedriten II

For ordens skyld: Dem av oss som kjenner min mann synes det er ustyrtelig morsomt at han kaller den lille lampen i bilen for "lampedriten", det er nemlig det saftigste uttrykket vi har hørt ham bruke. Helt sant.
(Skuffelsen på jobben hans er stor, her har de en tilsynelatende ekte Nordlenning, og alt han kan strekke seg til er LampeDrit?!)

Når det er sagt mener han at jeg tar feil, at det jeg burde bruke som metafor er mer som et diskotek å regne. Tststs, la dem blinke, disse lysene, det går vel ei sikring til slutt, så får vi fred!

4 comments:

Lisa said...

Hmm, hvis det var varsellamper på deg som burde blinke som diskolys, håper jeg inderlig ikke at det ryker ei sikring...det høres skummelt ut!

maja said...

da ville det slutte å blinke! Og jeg stopper ikke så lett, vet du :)

Kamilla said...

Lampedrit. Hihi!

Gro said...

Enig: Lampedrit. Hi-hi.