Tuesday, January 26, 2010

Mystikk på høylys dag

eller, ettermiddag egentlig.
Jeg har fortalt om min danske venn her på bloggen før (han som jeg har stjålet fra min mann). Vel, noe av det som er bra med denne vennen er at han er seg selv, fullt og helt. Og vi liker ham, akkurat som han er. Han er morsom, han lager god mat, han liker Ugler i Mosen, han er avslappet til livet og gir oss andre en følelse av at det er greit å ikke klare alt. Og, så drikker han kaffe!
Men, i dag da vi var på besøk hos ham, vel. først sa han at han hadde sluttet å drikke kaffe fordi han hadde hørt at man fikk redusert søvnkvalitet av det (der burde det ha ringt en bjelle).
Etter middag, når vi vanligvis drikker kaffe. Laget han riktigignok en kopp, til min mann. Han, derimot, tok seg en kopp grønn te...

Det kan høres uskyldig ut, men jeg LOVER at dette ikke er normalt! Enten har noen tuklet med hjernen hans (han jobber på NTNU, det er masse forskere der jeg ikke helt setter min lit til), eller noen har rett og slett overtatt kroppen hans og gir seg ut for å være ham, for seg selv, det er han i hvert fall ikke!
Og når jeg tenker på det, konen hans, hun var bortreist "på jobb"...

No comments: