Thursday, January 14, 2010

Selvlurt

Jeg lurer. På, om jeg har valgt meg et tullenyttårsforsett?
-Å ha det artig.
Det kan jo virke som om jeg ikke har hatt det artig før. Og det har jeg jo.
Eller det kan virke som jeg ikke tar livet særlig alvorlig. Og det gjør jeg jo.

Det begynte med, flere ting, i grunnen. Noe av det henger sammen med at jeg jobber vel mye. Ifølge min mann. Og andre mennesker som vist nok kan noe om hvor mye som er for mye (de sier ikke så mye om hva som er passelig). Vel, og jeg har jo vært nokså trøtt i vinter. Jeg tenkte de kanskje hadde rett.
Og, så har det vært veldig mye organisering og styr med hus, heim og unger. Det ER jo det, det vet alle som har hus, heim og unger. (og litt ekstra når ungene ikke kan spise det de andre kan, og man må, ja dere vet).
Så har det vært ganske trist. 2009 var rett og slett et år med mye trist.

Ja, og sånn var det at jeg kom til å tenke på at jeg burde bli flinkere til å prioritere det som ikke er så nyttig, flinkt og lurt hele tiden. Og rett og slett ha det mer artig (legg merke til den korrigeringen).
Og i dette, arbeidet med nyttårsforsettet, så har jeg funnet ut at jeg synes ganske mye er artig. Nesten alt, faktisk. Jeg er lett å underholde (for meg selv også). Jeg LIKER det jeg holder på med, stort sett hele tiden. Jeg har det ofte artig.

Så nå er spørsmålet om det var lurt eller ikke, å velge et forsett som var så lett (jeg har dem jo for å strekke meg etter noe) for å bli oppmerksom på at det er sånn, eller om jeg rett og slett må søke om å få bytte...

2 comments:

Lisa said...

Gjør som meg, kall det nyttårsforTsett....

maja said...

HEHEHE, god ide!