Saturday, January 2, 2010

Tannfeen kjører bil!

Det begynte godt, dette året! Det liker vi.
Jeg sipelthen elsker at det er nytt år. Hver gang blir jeg like forventingsfull, glad, opprømt og full av gode ideer om hvordan det nye kan brukes, leves og hva det kan bli. Og hver gang er jeg like glad når det er over, fullt, brukt opp og alt ikke gikk som det skulle. For det gjør det jo ikke bestandig. Det er godt vi får nye sjangser!

Vel. begynneslen:
- En nyttårsaften av den bedre sorten, med ønske-gjester, fyrverkeri på Festningen og god mat her heime.
- Gode og kloke nyttårsforsett for alle mann (og damer) (de kommer vi tilbake til senere).
- Gjestene ble et par dager og møtte året sammen med oss. Det var bare veldig veldig fint og koselig. (Tusen takk for besøk til alle tre!)
- Vitensenteret og unger er en bra kombinasjon.
- Enda flere gode venner på bra restaurant er også en bra kombinasjon (vi var riktignok enige om at neste gang skaffer vi barnevakt, og blir sittende litt lengre. Sju unger og seks voksne i en og samme flokk kan skremme selv den blideste servitør, men denne (som også var søt, og svensk) var bare hyggelig Hele tiden. Jeg skjønner det ikke helt...)
- 5 åringen har fått sin første løse tann. Det er stort! Han fikk ikke sove. I fall tanna skulle dette ut når han sov. Og etter mye grubling og rynker i brynene som kom og gikk sa han: "Mamma, Tannfeen kjører bil!" "Ellers blir det FRYKTELIG langt for ham å gå!"

Så, dette lover godt mine venner.

No comments: