Wednesday, December 31, 2008

2008 i listeform


Oi, det ble mye når jeg begynte å tenke på det. Men så renner jo året nesten over også, så det er kanskje ikke så rart. Men vi gjør et forsøk:
- Trilogien "Fucking Beauty" ble ferdig og spilt(!) og turnerte. Tenk at vi fikk det til! Det er intet mindre enn utrolig. Og Gaute, som kom i rullestol til Mo, og dro hjem igjen med lungebetennelse og måtte på sykehus. Alt for kunsten, sier vi til det.
- Samuel kom til verden! (Det er det rareste som finnes, unger som kommer til)

- Jeg fikk jobb i Kirkens Bymisjon. Hurra for det.
- Og før det skrev jeg min livs første jobbsøknad, i en alder av 33 år, (til Kamilla sin store forlystelse).
- Elias kom til verden!

- Vi fikk verdens fineste bryllupsgave. En konsert. Takk!
- Tre uker på Blåbrygga, og vi lengter og lenger...

- Festivalforteller på Hamsundagene ble til installasjoner med bestafar sin staur, og det kjentes så godt og ble så fint.

- Mille og Jenny kom til verden! (Fortsatt like rart!)

- Thomas ble (nesten) frisk i ryggen, og det er bra bra bra.
- Turer på stranda og i marka med gode venner. Det kan det aldri bli for mange av.

- Gro og co flyttet til Danmark, og det kjennes enda lengre vekk ut.
- Jeg går på min første konsert etter at guttene kom til, og strekker på vingene (det er ikke bokstavelig ment, jeg HAR ikke vinger). Skoms verden, og den er (ikke bare fordi det er lenge siden) utrolig bra!
- Steffen blir kastet ut av intet mindre enn tre nettforum (mer om det senere).
- Brage ble fire år og må betale på bussen (som er hans egen definisjon av å bli fire).
- Vi feirer en litt rar, men veldig fin jul for oss selv.

- Odin får sin første gitar!
- Og på årets siste dag skal vi knuse pepperkakeborg og se på fyrverkeri på festningen (ja, det hadde vært artigere med knuse festningen,..) før vi legger guttene og deler ei flaske vin. Det blir fint.



(Noen legger sikkert merke til at jeg ikke nevner mislykkede operasjoner, sår som ikke vil gro, vannlekasjer, sjuke unger i førti dager og andre mindre minneverdige ting. Det er med vilje)

(Bildet er stjålet fra Digipoint, Drammen)

7 comments:

Lisa said...

Ble ikke Odin 2 år? Det er ganske stort for en 2-åring, og skal ikke gå i glemmeboka det altså!

maja said...

sant sant, men det mye som ikke går i glemmeboka som ikke er med. Godt han har ei gudmor som passer på!

Kamilla said...

Visst har di vinger!

Kamilla said...

di=du

maja said...

jeg var litt usikker på om det skulle være vi eller du, men det er like fullt på sin plass med en forklaring. Er du sikker på at du ikke forveksler pukkel med vinger nå?!

Anonymous said...

Godt nytt år!!
Visst har du vinger maja,de ser jeg ekstra godt om jeg myser litt med øynene når jeg ser på deg. Hurra for at året 2008 er over. Måtte 2009 bli meget bedre. Og det tror jeg nemmelig!

maja said...

Så enige dere to var da....