Tuesday, May 18, 2010

jeg gjør som jeg pleier

Jeg har en jobb. Og jeg er veldig glad i jobben min! Og så har jeg teateret. Jeg har holdt på med teater siden jeg var fire år. Til for to år siden, har jeg, med kun korte avbrekk, holdt på med BARE det.
Og da jeg begynte i denne nye jobben min, trodde jeg (virkelig) at jeg fint kunne klare meg uten dette teateret. Det må vel være en smal sak, tenkte jeg. Vel, det ER ikke en smal sak. Det er umulig. Og nå har jeg funnet ut at jeg kan gjøre begge deler. At jeg kan beholde denne jobben, som jeg trives i, og lage teater, når jeg ikke er der. Eller sammen med familien min (alle skjønner at det er snakk om ganske begrensede perioder). Det var planen. Hel til i kveld. Jeg har vært på møte i kretsen for skuespillerforbundet. Der er det en mann som har jobbet som lege og skuespiller i årevis. Og jeg tenkte at han kunne bekrefte planen min! Det gjorde han ikke. "Det går ikke!" sa han. Og da jeg argumenterte med at han hadde bedrevet dette i årevis var svaret "jeg vet det, og det GÅR IKKE!"

Vel, så går det ikke. Da får jeg gjøre som jeg pleier.

4 comments:

Kamilla said...

Det gjør du nok. Selv om det angivelig ikke går:)

Lisa said...

Trodde du hadde lært at du ikke kan leve uten teater jeg....

Lisa said...

Ellers håper jeg det er skuespilleryrket som har lidd, og ikke legegjerningen til han legen....

maja said...

Kamilla; nettopp

Lisa; jeg lærer det med ujenve mellomrom. Og jeg tror hverken det ene eller det andre har lidd, mest ham selv.