Monday, February 2, 2009

Byttelåne

Min mann, er et ordensmenneske. En ordensmann kan man vel si. Ryddig, presis og ellers hva man måtte forbinde med begrepet. Han fører alle inntekter og utgifter sirlig inn i et regneark og har full kontroll på det meste her i huset. Men i dag satte han syltetøyskjea i glasset med vann, tømte kaffe i Brage sitt glass og vil ikke fortelle om alt det andre som har gått gale veien i dag.
Jeg lurer på om vi har byttet, for når jeg kom til å tenke på det har alt gått så glatt i dag. Rakk bussen både frem og tilbake, kom på å handle middag og husket i det hele tatt hva jeg skulle hvor. (Bare en våt bleie som ikke havna i søpla når jeg trodde jeg hadde lagt den der, det teller knapt)
Jeg er litt spent på hvor lenge det varer, denne byttinga. For min ordensmanns skyld håper jeg det er kortvarig.

3 comments:

Kamilla said...

Det er greit at han får prøve litt, han også, hvordan det er du (vi) faktisk har det. Det er litt sånn en-dag-i-rullestol-prosjekt:D

gunn said...

Vær glad så lenge høøn dem værpa.

maja said...

Kamilla; sant sant. Eller med bind for øynene ti minutter for å skjønne hvordan det er å være blind. Og når jeg tneker sånn på det, så er det ikke verdt så mye likevel...

Tante; og så vidt vi vet så gjør dem fortsatt det ;)