Monday, February 23, 2009

Det vil ingen ende ta...


Det er ikke alle som synes det er så ille når bilen havner på verksted (igjen!). Når man er fire år for eksempel. Da kan man si: "e bilen på verksted? Må vi ta buss da?! Jippiii!" Så kan vi voksne bare fortsette å rive oss i håret over ei uke med massivt innrykk i budsjettet for byens kollektivtrafikk. (Normalt er jeg FOR å bruke penger på kollektivtrafikken, det skal være sagt. Men diskusjonen om hvordan det fungerer, eller, ikke fungerer i denne byen, den kan vi ta en annen gang).

(bildet er stjålet fra studentavisa i Bergen)

4 comments:

Lisa said...

Jeg har hatt bilen på verksted i dag, ikke store greiene som måtte gjøres, men total utsikftning av vindusviskere. Greit å ha det altså, så slipper vi å gå inn på yr.no for å sjekke om vi kan kjøre bil de nærmeste dagene...

Gro said...

Jeg har hørt om en kommune i Danmark som skal prøve å innføre gratis reise med kollektivtrafikk.

Jeg kom på det og måtte bare si det...

maja, det er i alle fall en stor trøst at ungene liker å kjøre buss! Jeg synes alt er mye enklere så lenge ungene liker det.

Kamilla said...

Gratis kollektivtrafikk er jeg for!

maja said...

Den kollektivtrafikken vi har her Burde vært gratis, den er ikke verdt et øre!

Det går greit å ta buss, vi bruker bare to timer ekstra om dagen på å komme oss. Det er litt mye.