Wednesday, February 25, 2009

Tips, triks og oppskrifter

Jeg får fnatt bare noen nevner ordet "klubb"i samme setning som mitt navn. Slike forum hvor en gruppe mennesker møtes for å snakke, gjøre eller hva-det-måtte-være. Jeg kan ikke noe for det, det er bare sånn. Derfor har jeg aldri blitt med i barselgrupper, på jentekvelder med lim og saks eller på andre sammenkomster der man får den snikende følelsen av å være med i en "klubb". Det er ikke et problem. For meg i alle fall. Noen blir lettere irritert når jeg sier nei, det må jeg bare beklage.

Min mann er ikke akkurat et menneske jeg forbinder med fenomenet. Han møter sine venner en gang i måneden for å spille poker (en annen gang skal jeg avsløre hva de snakker om på disse kveldene). Men i kveld skal de møtes (de samme som spiller poker) for å snakke om dreamboxer (vår streiker stadig, så det er godt han tar den med seg til noen som kan snakke den til fornuft. Nesten som terapi!) Før han drar viser han meg en oversikt over hva de skal i kveld, her er overskriften "Tips, triks, oppskrifter og programvarepakker" Høres ikke det ut som en klubb så vet ikke jeg. Sløyfer vi det siste kan jeg bare håpe det fører til nysteke boller på søndag og sjonglering til frokosten.

5 comments:

Kamilla said...

Det er en forening. Sånn som bestemor har med nabodamene. Jeg skal lage en scrap-booking-for-satanister-klubb. Du kan være forkvinne.

maja said...

den skulle vi lage sammen, du og jeg, men jeg tror vår vegring for organisert bålbrenning (mammas definisjon av speideren) eller andre aktiviteter man bare kan gjøre når det måtte passe, gjør at denne havner på listen over ess i ermet. Forresten, holder det å være to for at det er en klubb?!

Kamilla said...

Javisst holder det!
Jeg var på ett speidermøte. Når jeg tenker meg om, var det mer enn nok klubbaktivitet for meg.

maja said...

der kan du se. Det kan til og med hende det er derfor jeg får fnatt. Det holdt kanskje for oss begge!

solihode said...

hmm.. mulig det er en støttegruppe!? det er jo et felles problem de tar opp, så da er det nok det!
jeg var på tre babytreff, men man blir faktisk metta av å snakke om strekkmerker, såre jur og konsistensen på bajs ..ja tro det eller ei!!