Friday, February 13, 2009

Nye ord III

Brage, min sønn på fire år, kommer stadig opp med nye ord. Noen av dem er veldig fine, og føres straks inn i hverdagsspråket. Andre, noen fine, men litt vanskelig kanskje, blir glemt.
Jeg synes det er vanskelig å finne på ord som ikke finnes, det er en øvelse jeg skulle vært flinkere til! Men så, når man legger inn kommentar på blogger, må man ofte verifisere med å gjenta et ord som er skrevet med sånn bølgete skrift i farger, her er det mange rare ord, dem burde man samle på. I dag fikk jeg:
- Rabble (til forveksling lik rable, og gir ikke så bra assosiasjoner).
- Milin (høres ut som en nyoppstartet bedrift som selger It-produkter av lav kvalitet, eller som lim).
- Lingste (høres ut som en eller annen urte-te fra Tautra eller deromkring. eller noe fra Sverige, pakket inn i plast, med blå striper på embalasjen)

Så, man kan altså finne nye ord, om man ikke kommer på dem. Det er jeg glad for.

No comments: