Thursday, February 5, 2009

Er før nødvendigvis først?

Jeg har ikke helt skjønt Odins påstand i stadig kamp om leker guttene i mellom.
- Når en unge har en leke, og den andre tar den er det helt vanlig og akseptert å si
"Æ hadd den først!" Så kommer en voksen, spør hvem som hadde den først, er det sant, og tok du den fra ham osv osv Så må den som har leken begge vil ha værsågod gi den fra seg. Brage, på sin side har nærmest resignert og gir fra seg hva det skal være med en gang Odin trekker pusten.
Tilfeldighetene ville at i dag skulle jeg se at denne gangen var det Brage som tok en leke, og Odin tar sats: "Æ hadd den før!" hyler han, og siden det er sant, (han hadde den en gang i løpet av går-dagen) gir Brage fra seg leken. (Riktignok ikke helt uten kamp).

Vi har en jobb å gjøre her skjønner jeg...

1 comment:

Lisa said...

Bare spør meg, jeg kan jo bare øse ut min erfaring på det området, er det rart vi drikker på jobb?