Wednesday, February 18, 2009

Når Minstemann Nekter

Jeg vet ikke hvordan det er med andre mødre, men det er ikke bestandig jeg føler meg som en god mor. Men i kveld var jeg flink, de sovna helt uten tvang (for tvang hjelper som kjent svært godt på unger som nekter å legge seg til å sove!)
Men det fikk meg til å tenke på en kveld for noen uker siden, da jeg måtte legge dem (det er nemlig pappaen som er flink til det her i huset og vi har tro på å dyrke det vi er god på!). Jeg måtte altså legge. Minstemann Nektet! Han var alle andre steder enn i senga. Og da jeg endelig fikk ham under dyna var han under eller over på null komma niks. Han hylte og lo, eller hylte og gråt. Jeg prøvde alt det lure, og alt det ulure. Til slutt sier Brage :"Odin, lægg dæ bare ned. Du skjønne, ho mamma e ikke så flink tel det her".

Ti minutter etter sov de. Det var ikke min skyld.

4 comments:

Thomas said...

Nu dræg e på smilebannje...

Men du ska vet at du e vældi go på vældi my anna da - om de e nå trøst.

klem

maja said...

Takk, ja det hjelp!

gunn said...

Ju hu ja sånn er livet. Arnfinn skulle lage middag og Johan sa det kan han ikke. Joho sa Guri "Jeg husker en gang han lagde middag"...

maja said...

hahahahahaha