Saturday, December 13, 2008

Tjyvlytting

I dag var det deilig å bo i by. Vi hadde en aldeles lat morgen heime før vi tok buss til sentrum og julegatevandring. Julemarked på torget og lavvo med bål og blide fjes. Selv DDE greide ikke å ødelegge hyggen med liveopptreden.

Vi skulle kjøpe den siste julegaven, til Vetle. Og i lekebutikken overhørte jeg en samtale mellom far og sønn (ca 40 og 5 år)

Sønn: "denne!" (om en plastbil til 175,-)
Far: "Nei, den blir du bare lei av"
Sønn: "Enn denne da, den e superkul"
Far: "Du har mange sånne, å så leke du med dem en dag, så e du lei"
Sønn: "Enn denne???!" (om enda en bil i samme kategori)
Far: "den e kjempedyr"
(De leter litt til)
Far: (entusiastisk): "Enn denne? Øks med lys!"

Jeg vet ikke hva det ble til.

Vi gikk på Egon og spiste middag.


(Øksa på bildet hører til kostyme spesialisten og leveres ikke med lys)

3 comments:

Kamilla said...

Tyvlytting er undervurdert. Jeg gjør det ofte. Det gjør meg ofte glad og av og til litt frustrert.

maja said...

Sant! Denne gangen vet jeg ikke hva jeg ble... ikke glad. Men definitivt overrasket!

gunn said...

5 år klart det er på tide å få seg øks!!! du er blitt bymenneske ja. Ungene må lære seg å hugge ved å ei plastøks med lys blir ikke så mye blod av.