Friday, December 12, 2008

TakVann

Vann har alltid vært en bra ting. Til for to uker siden.
Da rant det to liter vann fra kjøkkentaket på tjue minutter. Og da er ikke vann en bra ting. Da er det bare vann på feil plass! Vann som renner over. Som dette året holder på å gjøre nå.
Det er lenge siden sist, fem år, minst, et år holdt på å renne over, men nå skjer det altså igjen.
Dette er dråpene:
- Den berømmelige vannlekasjen fra kjøkkentaket (som vi ikke får dekket fra forsikringen, og som vi ikke vet hvor kommer fra)
- Min kropp som har funnet ut at den vil se hvordan det er å ikke gro, siden i mars, vil fortsatt ikke gro.
- i dag fikk vi et overslag på 14 000,- på bilreperasjon, som vi må gjøre før jul, (ellers har vi ingen bil om litt).
- Hvilket betyr at vi blir uten bil i neste uke (jeg kan lage ei egen liste over hvor upraktisk det er å være uten bil ei uke før jul)
- som igjen betyr at levering i barnehagen blir med buss (og da tar det to timer fra man går ut døra til man er på jobb, det er ikke tull en gang)
Dette kan virke som små dråper, og det er det jo i den store sammenheng. Men når året er fullt så er det fullt, og da renner det over, sånn er det bare.
Jeg lurer på hvordan det virker, får vi 1. januar før alle andre eller blir vi innviet i den hemmelige klubben med fire timer ekstra i døgnet?!
(bildet er lånt fra oslo kommune)

4 comments:

Kamilla said...

Vann på feil steder betyr trøbbel. Det kommer vann fra taket mitt også. Så veggene ser ganske stygge ut nå. Jeg har bestemt meg for å ignorere det.

maja said...

hahahaha, det hjelper kanskje. Det skal jammen vi også prøve!

Gro said...

Min taktikk er også å ignorere. Har jeg for mye å gjøre, så gjør jeg ingenting, eller noe helt annet. Er det for mye oppvask, lar jeg vær å vaske opp.

Det hjelper på kort sikt.

Og det er ikke så lenge igjen til året er omme. Får håpe man får starte på scratch igjen.

maja said...

det høres ut som en familegreie jeg har gått glipp av, ignorer!