Monday, December 22, 2008

Tak og brente mandler



I dag var guttene og jeg heime når Thomas var på jobb. Vi fortsetter og late som ingenting, og lager jul. Brenner mandler og lager riskaker.
Når man er inne med tre gutter på tredje dagen kan man smått merke at de to som ikke er syke hadde hatt veldig godt av frisk luft. (Vi åpnet vinduer og dører, og sendte eldstemann på butikken, uten at det hjalp noe særlig). Kanskje det var jeg som trengte mest å luftes, for da Thomas kom hjem og det var min tur til å gå på jobb, sa Brage "Skal du på jobb? Haadee, god ferie!"

Og siden kommer kvelden, ikke den alle venter på men, denne. Og vi har revet halve (okei, ikke riktig halve, men litt mer av) kjøkkentaket og funnet mer vann (utrolig hvor mye vann det kan være inni tak og vegger). Men vi fortsetter å late som ingenting, som om dette er noe man pleier å bedrive i dagene før jul. Bake kaker, rydde, pakke inn gaver, rive tak, vaske, sette opp tre (ser dere, det merkes nesten ikke!)...


Sånn har vi det

(Bilde er tatt av Thomas, med Thomas sin mobil...)

7 comments:

Lisa said...

bare legg en stooor rød duk over, det blir så fint så!
jeg skal henge papirduk på veggen langs trappa opp, der er det svart papp over isolasjon...men jeg blånektet da Bjørn ville begynne på den veggen også nå før jul. Så jeg har kjøpt papirduk.

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Det ser ut som du har hatt meg på besøk?!?
Og det er utrolig hvor tilpasningsdyktige barn er, så pass på, før du vet ordet av det MÅ dere rive taket hver jul fordi det er tradisjon.

maja said...

Lisa: Takk, det virket!

Siri: Det er det vi er redde for. Strømpe på senga, pakker, juletre, tak som ramler ned, nisser osv...

Thomas said...

Stakkars dåkker som har det sånn i heimen - vann er noe herk!

Håper at tingens tilstand endrer seg snart og at huset trutner, barna får ut lufta og lykken kommer sigende...

maja said...

haha -artig, du!

Lisa said...

jammen bra overskrifta ikke var brent tak og mandler....