Saturday, December 6, 2008

Mamma Mø/Mi og Kjærligheten


Det er veldig lenge siden mamma har vært her på besøk. Det er både hun og vi enige om. Om det er den lange tiden fra hverandre som gjør det plent umulig å kommunsisere eller om det er vi som har glemt hvordan mamma virker, vites ikke.
Men, samtalen her i kveld forløper omtrent som følger:

Thomas: "Hæ?"
Mamma: "Maja, har du sett den?"
Meg: "Ka?!" "Thomas, ka da hæ?"
Mamma: "I-pod futeral med lyd?"
Thomas: "Ho hør ikke etter"
Meg: "æ hør"
Mamma: "de har en del fine ting på Ikea"
Thomas: "æ skal på kurs på mandag."
osv osv

Sånn har denne lørdagen vært. Ord som fyker over eller forbi hodene våre, og som aldri riktig treffer.

Bildet fant jeg da jeg googlet kjærlighet. Og det gjorde jeg fordi jeg snakket med den aller fineste Rebekka. Og hun forteller om kjærlighet. Kan hende du ikke kjenner deg igjen i illustrasjonen Rebekka, men dette er altså det man får opp på topp ti på Kjærlighet. Det er mye jeg ikke har skjønt i verden. Og godt er det :)

(plutselig ble jeg veldig redd for at noen som ikke kjenner meg skal lese denne bloggen, ikke skjønne at bildet er morsomt og så møte meg senere... )

2 comments:

Kamilla said...

Hehe, omtrent som da jeg postet dette:

http://godtur.blogspot.com/2005/12/hvis-du-ser-godt-etter-er-jeg-inne-i.html

maja said...

Ja, omtrent sånn :)