Friday, December 5, 2008

Onkel Arnfinns resept

Takk for marsipan onkel Arnfinn!
Onkel Arnfinn har et litt annet fohold til kost og jernmangel enn sin kone. Han mener bestemt at marsipan er tingen (og sjokolade) (og potetgull) (og hva man ellers måtte ha lyst på).
Og etter faren for å måtte spise blodpannekake heller jeg litt mot onkels teori...

Men tanter og onkler, hva skulle vi gjort uten?! Takk tante også, for brødbaking, middagslaging, lefser til jul (hun baker lefser uten melk i denne tanten, sånn at guttene skal få skikkelig jul), krøkkebærsaften og for at dere tar med skapene nordover. (og nå, når jeg skriver ned alt, ser det veldig mye ut... håper de kommer tilbake til tross, neste gang skal jeg lage middag).

(grisen på bildet står på norsk folkemuseum og er Nidar sin, jeg fikk en litt mindre av onkel, men jeg mistenker han for å ha tatt denne med om han hadde funnet den)

1 comment:

gunn said...

Neimen Olga da.Det er faktisk ganske koselig å komme på basøk. Selv om jeg må lage middag og sånt. Vi hadde det trivelig.