Sunday, October 28, 2012

272 timer arbeid igjen, og fire uker å gjøre det på

I går kveld satte vi oss ned for å revidere Den Store Framdriftsplanen. Og vet du hva? Vi har jammen ikke bommet så ille på estimatene, så foreløbig (bortsett fra et forsinket gulv) er vi i rute.

Det vi ikke har tatt med i planen er hvor himla trøtte man blir av å jobbe dobbelt, eller at ungene blir sinte og sure av å ha foreldre som ikke har tid til dem, eller at vi ikke ser noen andre enn dem som stikker innom for å ta i et tak (jo, forresten, det har vi tatt med i betraktningen, vi har bare glemt det)

Onkel Viktor, farfar og farmor kom og hjalp oss hele helga, og det hjelper jammen ikke bare på selve framdriften, men vel så mye på motivasjonen for oss som holder det gående jevnt. Jeg kan ikke få sagt det ofte nok, vi kommer ikke i mål uten hjelp, og denne flokken, som vi er en del av, det er den beste i verden!

Den ekstra timen (pluss at jeg ble værfast hjemme og ikke kunne dra på jobb i helga) gjorde underverker for malingen. Nå er nesten hele stua ferdigmalt (med tre strøk), himlinga mangler bare ett strøk i skråen og trappesjakta er ganske hvit der den står og gaper (jeg gleder meg til det kommer trapp der, det er litt skummelt med et Hull midt i Huset).

Plan for dagen: Male loftstua (ok, jeg skal pusse bittelitt før jeg maler)

Dagens utfordring: Å få gjort noe som helst, for nå begynner det å bli så Fint, at vi bare vil stå og nyte synet!

Dagens motto: Hus bygges best i Flokk

4 comments:

Anonymous said...

Sinnasnekker'n hadde blitt våt i øyekroken av dere to. Gratulerer med dagen, og ta dere en øl mens dere maler tak ihvertfall ;)

maja said...

Takk, Siri! Og ølet må nok vente, ellers går jeg i gulvet før vi vet ordet av det, og siden gulvet er forsinket. Klemmer

maja said...
This comment has been removed by the author.
maja said...
This comment has been removed by the author.