Saturday, October 6, 2012

Søndag (på toget)

Denne helga er dette nesten ikke en Husbyggerblogg, som lovet. Men siden jeg allerede ved oppstart var tydelig på at Husbyggerbloggnormen ikke kom til å bli fulgt får det stå sin prøve.
I skrivende stund sitter jeg på nsb komfort (eller "strøm og kaffe" som min kusine Kamilla mener det burde hete).

I går vet jeg at det ble sparklet litt i Det Nye Store Huset i Den Bittelille Skogen, og godt er det, for i følge framdriftsplanen har vi 180 timer å gjøre det på.
Jeg på min side drev bare med misjonering for å få tilflyttere til landsdelen, og det kan på sett og vis inngå i planen Husbygging, siden vi aller helst skulle hatt Enda flere Gode Venner å fylle Huset med, når det står ferdig.

Plan for dagen: - Supermann og guttene skal ha Husbyggefri, og det er lurt, har vi hørt. Fridagen feires med bursdag for Daniel, som har blitt to år, allerede.
- Filifjongen skal sitte på toget og jobbe. Det er nemlig det lureste jeg har gjort på lenge; ni timer på tog og alle manus, bøker og artikler jeg ikke har fått lest i veska (godt det var telefonen, og ikke veska jeg glemte...)

Dagens utfordring: Mange, men ingen av dem som angår Husbygging.

Dagens motto: En pause i ny og ne er bedre enn ti fugler på taket.

No comments: